محوطه سازی و فضاسازی با چوب

محوطه سازی ویلا
زمان مطالعه: 4 دقیقه
4/5 - (1 امتیاز)

محوطه سازی یا فضا سازی با چوب ، یکی از مهم ترین بخش های طراحی در یک ساختمان می باشد. در محوطه سازی  ساختمان، استفاده از چوب  به دلایل مختلفی ، بسیار مرسوم است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

مزایای محوطه سازی با چوب

استفاده از چوب در محوطه سازی به دلیل مقاومتی که در برابر  رطوبت و سرما و گرما و شرایط محیطی و آب و هوایی دارد ، نقش بسیار پر رنگی در عدم تغییر شکل و استحکام و زیبایی ساختمان ، باغ ، ویلا و حیاط یا پارکینگ شما دارد.

فضا سازی داخل ساختمان

در طراحی داخلی همیشه باید فضاسازی داخل ساختمان مدنظر قرار بگیرد و توجه به فضای داخلی ، نقش مهمی در ساختار معماری یک بنا بر عهده دارد. طراحی فضایی یا فضاسازی با چوب به دلیل امکان انعطاف پذیری و تنوع بالا  از الحاظ چیدمان می تواند موجب استفاده بهینه از همه فضای داخل یک اتاق یا آشپزخانه و یا هال در یک ساختمان یا ویلا شود.

طراحی نما و محوطه سازی فضای خارجی

در طراحی محوطه خارج ساختمان مانند محوطه حیاط باغ یا ویلا ، پارکینگ و یا محوطه حیاط آپارتمان و مجتمع مسکونی ، استفاده از چوب ، هم در زیباسازی و هم در طراحی نما و ورودی و راه پله ها و لابی ، نقش بسیار مهمی دارد.

محوطه سازی
محوطه سازی

طراحی محوطه باغ و ویلا

طراحی محوطه ویلا و باغ به معنی برنامه ریزی و طراحی مناسب برای فضای باز خارج از منزل است. برای طراحی محوطه باغ یا ویلا ، حتما باید شرایط آب و هوایی و میزان رطوبت و بارندگی و دمای منطقه را بررسی کرد و از طریق کاشت گل و گیاه و درخت و  ایجاد مسیر زیبا و نورپردازی و  آبنماها به زیبایی و دلپذیری و آرامش محوطه بیرونی ، کمک کرد.

محوطه سازی ویلا
محوطه سازی ویلا

همچنین مواردی مانند حاشیه بندی و جداسازی ، در طراحی محوطه باغ یا ویلا علاوه بر زیبایی و جلوه دادن به محوطه خانه یا ویلای شما ، به امنیت و عدم امکان ورود حیوانات به فضای داخلی منزل شما نیز کمک می کند.

محوطه سازی مدرن و کلاسیک

در محوطه سازی مدرن ، از طراحی مدرن و شیک و زیبا و ساده استفاده می شود و نورپردازی و رنگ بندی مدرن بیشتر شامل نور مخفی و رنگ بندی آرام بخش و خلوت و تمیز است ، بخصوص رنگ های خاکستری ، مشکی و مات و لایت ، اما در محوطه سازی و طراحی کلاسیک ، بیشتر از نقش و نگار و گل و منبت کاری و طرح های اشرافی و سلطنتی استفاده میشود با نورها و لامپ ها و لوستر های در معرض دید و رنگ خود چوب یا رنگ های تند و تیز و گرم.

محوطه سازی مدرن
محوطه سازی مدرن

ترکیب چوب ، سنگ و شیشه و فلز

در محوطه سازی استفاده از طرح ها و متریال ترکیبی ، مانند چوب پلاست ، سنگ ریزه ، سنگ ، گابیون ، شیشه های رنگی و رفلکس و دودی ، می تواند نمای فوق العاده ای به کار بدهد که طراح باید ذوق و سلیقه و خلاقیت کافی در بکار گیری و استفاده از آنها را در اجرا داشته باشد.
محوطه سازی باغ
محوطه سازی باغ

هزینه محوطه سازی با چوب

تیم هوبر آماده قبول سفارشات برای اجرای محوطه سازی و فضا سازی در همه شهرهای ایران با بالاترین کیفیت و زیبایی می باشد ، برای این منظور با ما ارتباط برقرار کنید تا مشاوره رایگان بدهیم و برآورد هزینه کنیم.

 

محوطه سازی در پینترست

  • هزینه محوطه سازی
  • برآورد قیمت محوطه سازی ویلا
  • فضا سازی در طراحی داخلی
  • فضا در معماری

مقالات جالب درباره محوطه سازی

محوطه سازی و آلاچیق پارکینگ و حیاط
محوطه سازی و آلاچیق پارکینگ و حیاط
محوطه سازی ویلاهای کوچک
زیباترین محوطه سازی ویلا
محوطه سازی حیاط
محوطه سازی باغ با کمترین هزینه
محوطه سازی باغچه
محوطه سازی ویلا ارزان
محوطه سازی ساختمان
محوطه سازی باغ ویلا
landscaping with wood

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *