طراحی داخلی ساختمان ، ویلا ، دکوراسیون چوبی

طراحی داخلی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
5/5 - (1 امتیاز)

طراحی داخلی ساختمان درحقیقت آمیزه ای از خلاقیت ، هنر و علم و تکنولوژی زیبا سازی و مناسب سازی محیط داخلی منزل و خانه است با توجه به ابعاد ، متراژ و نوع ساختمان و سازه و طراح داخلی باید با توجه به فضای منزل ، رنگ آمیزی ، ابعاد ، شرایط نوری و سلیقه مشتری ، بهترین و زیباترین طرح را برای پروژه طراحی داخلی مذکور، ارائه دهد و اجرا نماید. در زبان انگلیسی به طراحی داخلی interior design می گویند.

طراحی داخلی ساختمان

چوب به عنوان یک متریال بسیار کارا و مقاوم در عین حال انعطاف پذیر و زیبا ، در طراحی داخلی ، نقش بسیار پر رنگ و موثری دارد. برای طراحی داخلی چوبی ، از انواع چوب های مختلف با توجه به شرایط محیطی و آب و هوایی منطقه و شهر مورد نظر استفاده میشود.

طراحی داخلی کلاسیک

در طراحی داخلی کلاسیک همانند طراحی کابینت کلاسیک از طرح های در هم تنیده و پیچیده و سلطنتی استفاده می شود که حال و هوای سنتی و کلاسیک را در فضای منزل برای ساکنان تداعی میکند و حالت اشرافی مانندی دارد که این سبک از طراحی داخلی همواره طرفداران و مشتریان ویژه خود را دارند.

طراحی داخلی کلاسیک
طراحی داخلی کلاسیک

طراحی داخلی مدرن

اما طراحی داخلی مدرن هم دقیقا مانند کابینت و درب مدرن بجای استفاده از طرح های پیچیده و کلاسیک و اشرافی ، از طراحی مدرن و با سبک روز دنیا و رنگ های تیره و ملایم استفاده میشود. طراحی داخلی مدرن بیشتر تداعی کننده فضایی ساده و آرامش بخش با نورپردازی آرام و مخفی دارد.

طراحی داخلی مدرن
طراحی داخلی مدرن

طراحی داخلی ویلا

برای طراحی داخلی ویلا های لوکس و لاکچری و ساختمان ها و آپارتمان ها و منازل مسکونی ویلایی ، باید بازدید و کارشناسی و مشاوره ویژه ای در نظر گرفت نسبت به طراحی داخلی اقتصادی و ارزان که در انبوه سازی ها مدنظر است . ملاک برای طراحی داخلی لوکس و منزل ویلایی ، زیبایی و آرامش و طرح های ترند روز دنیاست ، در این راه ، ما شما را راهنمایی میکنیم.

طراحی داخلی مدرن
طراحی داخلی ساختمان

طراح داخلی کیست

طراح داخلی به فردی گفته میشود که مسئولیت هماهنگی و اجرای پروژه های طراحی داخلی را بر عهده دارد ، به عبارتی دیگر طراحی داخلی ، شامل توسعهٔ مفهومی، برنامه‌ریزی برای فضای محیط ، بازدید از محل ، برنامه‌نویسی و تحقیق و ارتباط با مشتری و در نهایت ، مدیریت ساخت و اجرای طرح بر عهده طراح داخلی است.

طراحی داخلی ویلا
طراحی داخلی ویلا

مراحل طراحی داخلی

  • بازدید و تحقیق
  • تجزیه و تحلیل
  • خلاقیت در بکارگیری علم و هنر

اهمیت طراحی داخلی ساختمان

طراحی داخلی مناسب چه در سبک کلاسیک و چه در سبک مدرن ، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا باتوجه به حضور طولانی مدت افراد در محل مورد نظر ، چه ساکنان یک خانه یا بیماران یک بیمارستان یا کارمندان یک اداره و شرکت ، با این فضاسازی انس میگیرند و در روحیه و توانایی و کارایی آنان نقش بسیار پررنگی خواهد داشت. علاوه بر آن در راحتی و آسایش و احساس امنیت و زیبایی نیز ، نقش بسیار موثری دارد.

حداکثر فضا در طراحی داخلی

امروزه با گران شدن زمین و مسکن و کوچکتر شدن واحد های مسکونی و تجاری و اداری ، طراحی داخلی و استفاده از حداکثر فضا در طراحی داخلی ، اهمیت ویژه ای دارد ، یک طراح داخلی حرفه ای ، باید شرایط را بخوبی بسنجد و بهترین تصمیم را آمیخته با هنر و علم و خلاقیت بگیرد و از تمام فضاهای مرده ، بهترین استفاده را ببرد.

نورپردازی در طراحی داخلی

نحوه نور پردازی در طراحی داخلی ساختمان هم یک چالش بسیار بزرگ و مهم است ، استفاده از نورپردازی متمرکز و غیر متمرکز و مخفی ، در اتاق های مختلف ، هال ، آشپزخانه و حمام و سرویس ها باید حتما بصورت کارشناسی شده مورد بررسی قرار بگیرد . در کنار این موضوع حتما باید شدت نور ورودی از پنجره ها در ساعات مختلف شبانه روز نیز، مورد توجه طراح و دیزاینر قرار بگیرد.

طراحی داخلی
نورپردازی در طراحی داخلی

رنگ بندی در طراحی داخلی

رنگبندی در طراحی داخلی ساختمان از جمله مواردی است که باید مورد توجه طراح داخلی قرار بگیرد ، در طراحی کلاسیک و مدرن ، رنگبندی متفاوت است و هر سبک طراحی ، رنگ بندی خاص خود را می طلبد. توجه به هارمونی رنگ با سایر موارد و لوازم داخل منزل از جمله رنگ دیوارها ، مبلمان ، درب ها و تخت و کابینت و … از مهمترین اقدامات یک طراح داخلی حرفه ای است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی  یعنی هماهنگ کردن رنگ‌ها ، اثاثیه منزل و سایر لوازم و دکورها ی یک منزل با استفاده از هنر و خلاقیت. در اصل دکوراسیون داخلی بیشتر بر روی چیدمان هارمونیک لوازم و المان های یک واحد مسکونی تاکید دارد نه طراحی آن ها.
دکوراسیون داخلی
دکوراسیون داخلی

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

باید گفت که طراحی داخلی بیشتر به برنامه ریزی و طراحی استفاده بهینه از فضاها با توجه به کاربری و نیاز و ضرورت ، می پردازد درحالیکه ، دکوراسیون داخلی بیشتر  نگاه چیدمان و زیبایی و دکور بندی دارد.

سفارش طراحی داخلی

برای برآورد هزینه و قیمت سفارش طراحی داخلی مدرن و کلاسیک ، روی تیم هوبر آرت حساب کنید! زیباترین طراحی داخلی ترند روز دنیا و طراحی داخلی لاکچری و لوکس با بهترین متریال چوبی و یراق با کیفیت و زیبا را از گروه هوبر بخواهید. برای بازدید و مشاوره رایگان ، با ما تماس بگیرید. انجام پروژه های طراحی داخلی و دکوراسیون اداری و تجاری و شرکتی

 

طراحی داخلی ساختمان
طراحی داخلی چوبی

جستجو های جالب دیگر درباره طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

  • رشته طراحی داخلی
  • طراحی داخلی ویلا 
  • شغل طراحی داخلی
  • آموزش طراحی داخلی
  • طراح داخلی به انگلیسی
  • طراحی داخلی ساختمان مدرن
  • نقشه طراحی داخلی ساختمان

طراحي داخلي ساختمان

انجام و اجرای پروژه طراحی داخلی برای ساختمان های نوساز ، قدیمی و بازسازی شده در سراسر کشور ، انجام پروژه های طراحی داخلی انبوه سازی.

  • طراحی داخلی لوکس
  • طراحی داخلی ساختمان
  • طراحی داخلی لاکچری و لوکس
  • سفارش طراحی معماری
  • طراح دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *